Camí de la Colònia - Cim - Les Planes

DESCRIPCIÓ:

És la ruta més llarga i difícil de totes, per la seua distància i desnivell, a més de la forma escarpada de la senda en diversos trams. Solament recomanada per a persones habituades a caminar per sendes de muntanya i amb capitat d'assumir el repte.

ADVERTÈNCIA: Es prega observar estrictament les recomanacions per a la prevenció de riscos en la muntanya.

• INICI: Ermita del Pare Pere.
  • LONGITUD: 14km, ruta circular.
  • DESNIVELL: 641m.
  • DURADA: 6h30’.
  • DIFICULTAT: Alta

En arribar a la Plana del Montgó, en lloc de desviar-nos a l'esquerra cap a la Creueta de Dénia, seguim recte per la senda. Caminarem 500m des del desviament de la (Creueta) finsque la senda passa entre un pi solitari i un abric natural de la roca. Aquest punt podria servir-nos de refugi en cas de condicions meteorològiques adverses.

Si ascendim suaument 200m més, trobarem el cim amb un vèrtex geodèsic (753m).

Si ens fixem, als voltants trobarem algunes de les poques savines negrals que queden en esta muntanya, en un paisatge de sobrietat extrema.

Podem gaudir d'un merescut descans envoltats d'impactants imatges de mar, cel, valls i muntanyes properes.

La baixada en direcció a l'est presenta un escarpat inicial amb prou pendent entre grans roques, que ens obligarà a progressar ajudats de les mans, per major seguretat. Seguim baixant en constant zig-zag per la senda. Este tram de baixada està senyalitzat com PR CV.355. Poc abans de finalitzar este zig-zag prenem la bifurcació esquerra en direcció a la Cova del Camell, i ja enllaçem amb el Camí de la Colònia fins que arribem de nou al punt de partida.

ATRACTIUS:

Això ens permet gaudir d'una visió de conjunt del massís del Montgó, adonant-nos de la menudesa humana en la immensitat de la muntanya. L'esforç físic requerit per a aquesta ruta, ens enfronta a la nostra capacitat de repte personal, que es veurà compensat amb imatges úniques que es graven a la nostra retina, paisatges i detalls del Montgó, valls i muntanyes properes, pobles, platges, cel i mar. Tot  un espectacle d'altura impactant, a la vegada que contemplem en la distància l’anomenat món civilitzat.